DE EERSTE KENNISMAKING
We starten steeds met een eerste vrijblijvend, kennismakend gesprek. Gaat het om een verbouwing, dan gaat deze afspraak door in het te verbouwen pand. Bij een nieuwbouw gaat dit gesprek door op ons kantoor.
In dit kennismakingsgesprek sta jij centraal: wat zijn jouw dromen, eisen en noden? Ben je bouwpromotor, dan is het ook belangrijk dat we op elkaar afstemmen wat betreft de eisen en afwerkingsgraad van je project.
Tenslotte stellen wij tijdens dit kennismakingsgesprek uiteraard ook onszelf en onze manier van werken aan je voor.
Vervolgens maken we een offerte op voor je project. Afhankelijk van het type project werken we ofwel forfaitair, ofwel percentueel.
Je kan steeds kiezen voor 3 verschillende architectuurtrajecten, afhankelijk van hoeveel begeleiding je van ons wil.
Traject 1 is eigenlijk een voortraject. Dit is een haalbaarheidsstudie of voorstudie, al dan niet vergezeld van een schetsontwerp.
Bij het eerste kennismakingsgesprek krijgen we immers vaak de vraag: dit is ons budget, is dit voldoende? Of: op welke bouwkost per m2 moeten we rekenen? Is deze woning of bouwgrond wel geschikt voor het realiseren van onze plannen? Ook als je een bouwpromotor bent, krijg je graag zo snel mogelijk een eerste zicht op de mogelijkheden en kostprijs van je project.
Dit zijn echter vragen waar we geen onmiddelijk antwoord op kunnen geven. Het hangt af van heel wat factoren.
Door eerst een voorstudie op te maken, krijg je hier een duidelijker inzicht in. Wil je zoveel mogelijk oppervlakte realiseren, maar kan de afwerking gefaseerd gebeuren? Of wil je een op en top energiezuinige woning, ook al moet je daarvoor wat inboeten op het aantal vierkante meters? Welke afwerking wil je voor de keuken, badkamer, vloeren en binnenschrijnwerk?
Tijdens de voorstudie bekijken we eerst samen ten gronde je eisenpakket en zetten we ook enkele varianten naast elkaar, om zo richting te geven aan je budget.
Daarnaast verzamelen we tijdens de voorstudie ook de nodige info rond de haalbaarheid van je project. Via een bezoek aan de dienst Ruimtelijke Ordening, onderzoeken we wat wettelijk mogelijk is.
Tenslotte vinden we het ook belangrijk dat er een klik is tussen ons en onze klanten. We gaan samen immers een intense tijd tegemoet. Een voortraject is een manier om elkaar beter te leren kennen. Krijg je graag een eerste beeld van wat je ontwerpmatig van ons kan verwachten, dan kunnen we de voorstudie ook combineren met de opmaak van een eerste schetsontwerp.
Wil je graag dat we al een voorstudie maken bij de aankoop van je projectgrond, bouwgrond of te verbouwen woning? Dan kan dit eveneens via een voortraject.
Beslis je na het voortraject om voor een volledig architectuurtraject met ons in zee te gaan, dan krijg je op de prijs voor dit architectuurtraject een mooie korting.
(VOOR)TRAJECT 1: HAALBAARHEIDSSTUDIE
TRAJECT 2: STANDAARD
Zoals de naam al doet vermoeden, werken we het meeste met ons STANDAARD-traject.
Hierin zitten alle taken vervat, die er voor zorgen dat je bouwproject voor jou op een comfortabele manier kan verlopen.
We kan op ons rekenen als deskundige begeleider doorheen je bouwproces. Een kwalitatieve benadering is ons uitgangspunt in ontwerp-, werf- en klantenbegeleiding.
Je kan van ons dan ook niet enkel een persoonlijk ontwerp verwachten, maar ook een uitgebreide meetstaat en raming, duidelijk opgestelde uitvoeringsdocumenten, een grondig nazicht van de ontvangen offertes en een bekwame controle van de werf.
Ons ereloon wordt zo een investering die zich in de loop van je project terug verdient.
In ons zorgenvrij bouwen-traject zit, als uitbreiding van het standaard traject, ook de project en werfcoördinatie vervat (in rood in het overzicht van de verschillende trajecten).
Je wordt hierdoor als bouwheer nog verder begeleid en ontlast, waardoor (ver)bouwen niet langer een stressvolle aangelegenheid is.
HOE HET VERDER GAAT ...
... dat leest je bij de voorstelling van onze verschillende trajecten. We geven je per fase telkens eerst een woordje uitleg over wat de fase juist inhoudt en wat het eindpunt ervan is. Daarna volgt er een gedetailleerd overzicht van wat er voor elk traject in de fase inbegrepen zit.